Kopš vakcinācijas pret Covid-19 uzsākšanas Latvijā tajā ir iesaistījušies teju 700 000 Latvijas iedzīvotāju, kas saņēmuši vismaz vienu vakcīnas devu. Šobrīd vakcinācijas procesa galvenais fokuss ir uz jaunu pieeju – vakcinācijas pakalpojuma sniegšana pēc iespējas tuvāk cilvēka ikdienas gaitām. 12. jūlijā sāksies video reklāmas, audio reklāmas, sociālo mediju video reklāmas un vides reklāmas par fokusētu dažādu iedzīvotāju mērķgrupu uzrunāšanu par vakcinēšanos pret Covid-19 izplatīšana televīzijā, radio, internetā un vidē, kas realizēta pateicoties Eiropas Sociālā fonda finansējumam.
Reklāmas kampaņas ir viena no jaunās pieejas procesa sastāvdaļām, kura galvenie akcenti ir izbraukuma vakcinācija vietās, kur pulcējas cilvēki, mājas vakcinācijas senioriem sākot no 80 gadiem, vakcinācijas pakalpojuma pieejamība lielajos tirdzniecības centros, kā arī izbraukuma vakcinācijā darba kolektīvos, īpaša mazākumtautību auditoriju uzrunāšana. Kampaņas radošo risinājumu un īstenošanu veido SIA “DDB WORLDWIDE LATVIA“.
Reklāmas kampaņas uzsaukums ir “Bez vakcīnas nav uzvaras”, tās galvenais mērķis ir dot impulsu šaubīgajiem un nogaidošajiem pieņemt lēmumu vakcinēties.
“Uzticība zinātnei var atgriez mums drošāku ikdienu - vienalga, vai tās ir mācības klātienē, jaunākās teātra izrādes, sporta nodarbību apmeklēšana, draugu ballīte klubā vai satikšanās kafejnīcā. Mēs esam to pelnījuši. Mēs neesam pretinieki cits citam. Mūsu pretinieks ir bezjūtīgs un lipīgs vīruss. Un vienīgais veids, kā to uzvarēt, ir pieņemt informētu lēmumu un vakcinēties. Atrotot piedurknes – plecu pie pleca,” stāsta NVD vakcinācijas projekta nodaļas vadītāja Eva Juhņēviča.
“Kad mēs kaut ko gribam paveikt un zinām, ka paveicama liela lieta, mēs atrotām piedurknes. Latvijas stāsts vienmēr ir bijis par celšanos pretim pārspēkam. Kur likmes vienmēr ir bijušas augstas, dotie pieticīgi un izredzes apšaubāmas. Bet atkal no reizes uz reizi mēs pierādām savu spēku, kad esam vienoti. Arī šodien mums ir jābūt vienotiem. Nešķiramiem. Jāliek plecs pie pleca. Tik burtiski kā vēl nekad,” akcentē radošā risinājuma autore Una Rozenbauma.
Liels uzsvars kampaņas instrumentu izvēlē tiks likts uz redzamību Latvijas pilsētu vidēs, internetā un elektroniskajos medijos – televīzijā un radio. Vizuālie risinājumu veidoti nacionālā romantisma stila un stilizētas propogandas sajaukumā, lai pozitīvi un nedaudz pašironiski uzrunātu auditoriju, tekstuāli pievienojot tiem interpretāciju par 2. Rīgas latviešu stēlnieku pulka 3. rotas karoga sauli “bez cīņas nav uzvaras”, kurā vārds cīņa ir aizvietots ar vārdu “vakcīna”, bet vārds “uzvara” ir pielāgojams dažādu mērķauditoriju, tēmu un kanālu vajadzībām.
Plānots, ka jau tuvākās nedēļas laikā kā Nacionālā veselības dienesta Vakcinācijas projekta nodaļas stiprinoša aktivitāte sāksies arī informēšanas par vakcināciju kampaņa mazākumtautību preses izdevumos un radio stacijās. Šīs aktivitātes galvenie akcenti būs mītu par vakcināciju atspēkošana, viegli uztverama informācija par vakcinēšanās efektivitāti un praktiskā informācija par iespējām vakcinēties Latvijas reģionos.
Vakcinācija veido imunitāti pret Covid-19 slimību un pasargā no smagas slimības gaitas saslimšanas gadījumā. Latvijas un pasaules pieredze liecina, ka visas šobrīd Eiropas Savienībā reģistrētās vakcīnas uzrāda līdzvērtīgu efektivitāti, novēršot smagu Covid-19 slimības gaitu un hospitalizāciju.
* Aktivitāte īstenota Veselības ministrijas ESF projekta "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" (identifikācijas Nr. 9.2.4.1./16/I/001) ietvaros.